> Ammattilentajaksi > Vaihtoehdot ammattilentäjäksi opiskeluun

Facebook Twitter

Vaihtoehdot ammattilentäjäksi opiskeluun

TTT-Aviationin lentokurssit sopivat loistavasti ensiaskeleeksi kohti ammattilentämisen ihmeellistä maailmaa. Yhteistyökumppaneidemme avulla voit suorittaa ammattilento-opintosi loppuun kokonaan Suomessa tai ulkomailla. Katso alla olevasta muutama esimerkki:

Vaihtoehto 1:

Kevyiden ilma-alusten lupakirja LAPL TTT-Aviation 7500 €
LAPL -> PPL muuntokurssi
Tai suoritat suoraan PPL-A lupakirjan
1500 €
Yksityislentäjä, PPL TTT-Aviation 9999 €
Yölentokelpuutus, NF, TTT-Aviation 2000 €
PIC Päällikkötunnit 100h TTT-Aviation 10 000 €
Ansiolentolupakirja, CPL Salpauslento
ATPL etäteoriat Patria
Mittarilentokelpuutus SEP/IR Salpauslento
Monimoottorikoulutus MEP King Air
Ohjaamoyhteistyökoulutus Patria FNPT 2

Vaihtoehto 2:

Kevyiden ilma-alusten lupakirja LAPL TTT-Aviation 7500
LAPL -> PPL muuntokurssi
Tai suoritat suoraan PPL-A lupakirjan
1500 €
Yksityislentäjä, PPL TTT-Aviation 9999 €
Yölentokelpuutus, NF, TTT-Aviation 2000 €
PIC Päällikkötunnit 100h TTT-Aviation 10 000 €
Ansiolentolupakirja, CPL Patria
ATPL etäteoriat Patria
Mittarilentokelpuutus SEP/IR Patria
Monimoottorikoulutus MEP DA42
Ohjaamoyhteistyökoulutus Patria FNPT 2

Osa lento-opiskelusta on mahdollista suorittaa myös ulkomailla ja saada samalla myös kansainvälistä kokemusta:

Vaihtoehto 3:

Yksityislentäjästä ammattilentäjäksi
Liikennelentäjäkurssi – ATPL Nollasta liikennelentäjäksi (sis. PPL,NF,PIC-lentotunnit,ATPL teoriat,ME,IR,CPL) 55 000 € Koulutus alkaa PPL-A koulutuksella, joka sisältää noin 100 h teoriaa, sekä 47 lentotuntia. Tämän suoritettua koulutus jatkuu yölentokelpuutuksella (NF-A) 6 lentotuntia. Tämän jälkeen aloitat ATPL – teoriaopiskelun, joka sisältää 585 tuntia itseopiskelua, sekä 70 tuntia luokkaopetusta (10 päivää). Itseopiskelun aikana lennät suomessa valvotusti päällikkötunteja 105 tuntia. Tämän suoritettuasi alkaa MEP(L)+IR(A)+CPL(A) koulutusohjelma. Ensimmäisinä päivinä lennät 3 tuntia Cessna 150/152 koneella kertauslentoja. Ohjelma alkaa monimoottori MEP (L) koulutuksella, joka sisältää 6 -tuntia koulutusta TECNAM P2006T koneella. Tämä vaihe päättyy kokeeseen (noin 1,5 tuntia TECNAM P2006T konetyypillä). Saatuasi MEP (L) kelpuutuksen, koulutus jatkuu IR (A) koulutuksella. Ensiksi 40 h simulaattorikoulutusta ja tämän jälkeen 15 h käytännön koulutusta Tecnam P2006T koneella. Seuraavaksi koulutus jatkuu CPL osiolla, joka sisältää 5 tuntia Tecnam P2006T koneella, sekä 15 h Cessna 150/152 koneella. Koulutus päättyy noin 2 tunnin yhdistettyyn CPL/IR-ME kokeeseen.

Tunnit yhteensä

PPL-A (yksityislentäjän lupakirja) 47 h
ATPL (distance learning) 585/70h
NF-A (yölentokelpuutus) 6h
PIC (päällikkötunnit) 105 h
Monimoottorikelpuutus (MEP (L)) 6 h
MEP (L) koe 1,5 h
IR Simulaattoritunnit (FNTP II) 40 h
IR (Tecnam P2006T)) 15 h
CPL (5h Tecnam P2006T+ 15h Cessna 150/152) 20 h
CPL/IR koe 2 h
Lentokoneella 202,5 h
Tecnam P2006T monimoottori 29,5 h
Cessna 150/152 173 h
FNPT II 40 h
Yhteensä 242,5 h

** lentokokeet, ATPL tenttimaksut sekä viranomaismaksut noin 2.700€ (eivät sisälly hintaan).

Vaihtoehto 4:

Euro-American Airline Pilot Training
FAA & EASA Ratings
Draft Program - To Be Defined!

Phase 1, Private Pilot License & ATPL (8 – 9 months)
Private Pilot Ground School (60 ground hours)
Private Pilot Flight Training (40 flight hours)
ATPL Ground School (400 ground hours)
20 flight hours
24 – 26 week ATPL dependent on UK CAA exam dates
Up to 30 days brake before Phase 2
Phase 2, Commercial Pilot License (4 months)
Instrument Rating Ground School (90 ground hours)
FAA Instrument Rating Flight Training (41,8 flight hours)
FAA CPL Single Engine (34 flight hours)
FAA CPL Single Engine Maturation (56,5 flight hours)
FAA/EASA CPL Multi Engine Ground School (36 flight hours)
FAA/EASA CPL Multi Engine Maturation (10 flight hours)
Phase 3, Flight Instructor (when applicaple)
Flight Instructor Ground School (125 ground hours)
C172 (26 flight hours)
Mutual C172 (5 flight hours)
FAA Multi Engine Instructor (15 flight hours)
FAA Certified Flight Instructor (5 flight hours)
FAA Certified Flight Instrument Instructor (5 flight hours)
Phase 4, Career Planning
Pilot Career Planning and Interviewing (45 ground hours)
CRJ Simulator Training (45 ground hours)
Jet Transition and CRJ 200/700/900 Systems (45 ground hours)
Phase 5, Conversion
EASA Instrument Rating Conversion (7 hours simulator, 8 flight hours) (in the UK)

Tässä vaihtoehdossa henkilö saa sekä EASA että FAA lupakirjat joka laajentaa työmahdollisuuksia

Ota yhteyttä liittyen ammattilentokoulutukseen

Takaisin